Media społecznościowe dają szereg możliwości promocyjnych, dlatego nie może zabraknąć ich w strategii marketingowej, świetnie sprawdzają się jako narzędzie reklamowe. Na uwagę zasługuje między innymi Instagram na żywo, czyli narzędzie służące do streamowania na żywo, co można wykorzystać do wchodzenia w interakcje z klientami, rozmawianie z nimi o oferowanych produktach lub usługach.
Dlaczego warto postawić na Instagram na żywo?
Za pomocą Instagrama na żywo możliwe staje się łączenie na żywo ze swoimi obserwującymi, pozostawanie w kontakcie z klientami i osobami zainteresowanymi ofertą. Jest to bardzo przystępny sposób, wystarczy mieć urządzenie mobilne i dostęp do internetu. Można łączyć się w dowolnym momencie i miejscu, budować pozytywny wizerunek i zaufanie do marki. Dowiedz się więcej na https://kohai.pl/blog/instagram-live-zobacz-jak-wykorzystac-go-w-swoim-biznesie/.
Instagram skupia miliony użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Za pomocą Instagrama na żywo możliwe staje się zadawanie pytań na żywo i uzyskiwanie na nie błyskawicznych odpowiedzi, co przekłada się oczywiście na umacnianie relacji między firmą a odbiorcami treści. Na korzyść tego rozwiązania przemawia wzrost współczynnika konwersji, co wpływa pozytywnie na przychody.
Jak umiejętnie wykorzystać Instagram Live?
Pierwszym krokiem na drodze do jak najlepszego wykorzystania Instagrama Live będzie zdefiniowanie celu, następnie należy sięgnąć po odpowiednie narzędzia do stworzenia wideo, potem promować przekaz na firmowej witrynie i platformach społecznościowych. Na koniec powinno się zapisać i udostępnić filmy. Do reklamowania się można użyć postów na Instagramie, historii Instagrama, strony internetowej, e-maili, innych mediów społecznościowych.
W celu uzyskania jak najlepszych efektów dzięki Instagramowi na żywo, dobrym pomysłem będzie:
- Ujawnienie kulisów,
- Zaproszenie znanej osoby na streama,
- Udostępnienie samouczków odnośnie korzystania z danego produktu,
- Podejmowanie każdego dnia działań w celu zwiększenia świadomości marki,
- Przeprowadzenie wywiadu z klientem,
- Zorganizowanie Q&A,
- Promowanie na żywo nowych usług/produktów.